Monday, December 29, 2008

1430

salam hijrah.
malam tadi hujan lebat.lepas gayut tros tarik comforter.sejuk time hujan susah nak citer kena pulak adik aku pasang air-cond asal boleyh paling low.aku rase kalau ade -1 celcius dorunk hentam.tu nasib ader sampai 16 celcius je.

semalam.aku bangun tido pukul 5 petang.mama aku bising macam kat pasar malam.guling punya guling, pukul 6 lebih baru mandi.lepas tue adik aku datang ketok pintu toilet.aku baru nak gosok gigi.die suruh mandi cepat nak pergi masjid.aku baru ingat nak mandi lama sikit.hasrat terbantut.papa aku nie kalau bab-bab pergi masjid ni tak leyh maen-maen.kalau die ajak wajib pergi.*aku cakap betol beb*dulu selalu jugak ikot dia pg masjid cbb papa cakap itu satu latihan bagi kami adik-beradik.kononnya melentur buluh biarlah dari rebungnya.tapi aku sekarang macam dah liat nak pergi masjid ni.tolak la semayang jumaat.punya la kalut,aku pakai kain pelekat tue sambil turun tangga.

*azan*

smayang maghrib.terkhayal seketika ketika smayang.selesai beribadah.aku ingat papa aku dah nak angkat bontot.tapi tak.tunggu jugak aku kat tangga masjid.rupanya ada kuliah maghrib dan tak sangka pulak papa aku nak tunggu kuliah maghrib.macam pelik jer.biasa pergi smayang je.*hahahaha*imam kat situ bagi tau yang pihak masjid ade buat makan-makan lepas solat isya' dan sementara tunggu isya' ada penceramah jemputan hadir untuk memberi ceramah sempena ma'al hijrah*aku teros tepuk dahi*lupa*berkumpul kami mendengar ceramah membina tersebut.adik-adik aku terlena.aku tak tidur masa ceramah cbb aku dah puas tdo dah.*hehehe*lepas je ceramah.tunai kan isya'.ade sedikit jamuan.tapi aku tak pergi makan.papa marah atas alasan "berkat".pulang ke rumah.teman adik-adik tengok pirate of carrabien.then sambung membaca di depan laptop.

pagi ni.poker face dari lady gaga menjadi putaran di laptop.mama ngan papa serta 2 orunk adik aku telah bergerak ke kuantan.apa perlu aku buat.buhsan aku di tahap menenung dinding bilik.*stop isap rokok jap*fuhh asap kepol2*(amaran dari kerajaan malaysia dan kerajaan langit merokok merbahayakan kesihatan).

baru lepas gayut*seronok*
bila seronok aku tido.

psssttt.
aku baru bangun ni.sumpah tak lama aku tdo.tengah hari sampai kul 7 petang.sakit nya kepala.aku stop kat sini je la.bersiram time.gian nak nyanyi lagu "womenizer" dalam jamban.

p/s : ape azam anda tahu nie.aku nak jadi best je.


2 comments:

Maira Adreanna said...

selamat tahun baru maal hijrah :)

jgn asyik tido jew hohoho

:P

quen said...

tanak tdo byk dah..
nak rasa pagi pulak..ngeee!