Monday, January 5, 2009

bogel di pantai timur

korunk pernah terbayang tak kalau korunk keluar jalan-jalan berbogel. aper yang akan korunk rasa kalau jalan-jalan macam tu tapi takder orunk ambil kesah. macam situasi tu dah menjadi satu trend remaja sekarang. agak lawak jugak kalau aku sorunk jer yang akan merasa pelik dengan gaya terbaru tu. hehe. layan sorunk la nampak gaya. kahkah.

aku nak bercerita pasal tajuk lain sebenarnya. tajuk kat atas tu langsung takder kaitan. hanya penyeru saja untuk kalian pembaca. so aper aku nak citer? aku nak bukak citer pasal kita sekarang. kisah kita sebagai remaja yang semakin matang dan masih mencari aper itu dunia sebenar. sungguhpun aku ini tak begitu sempurna, tahu tentang agama, tahu adat itu adat ini, tapi aku tetap nak tulis bagi entri ini.

appearance. korunk confirm sangat ambil berat kan. include la aku sekali. ok aku nak admit kat sini, aku ni asal kelantan dan lama menetap di terengganu. sekarang aku menetap di pahang di sebuah pekan kecil yang tak dikenali ramai aku rase. ader korunk penah dengar nama muadzam shah? aku tak salah kan sape-sape kalau korunk tak pernah dengar nama tempat aku ni. apelah sangat yang ade dekat tempat ni. back to the topic! kalau dulu masa kanak-kanak, aku tak heran sangat tentang aper yang mama aku sarungkan pada aku. brand kiko ker, lalakiki ker, takder brand ker, kayok sini koyak sana ker, tak pakai pape pun aku pernah aku rasa. bila dah mula meningkat usia apabila wujudnya cinta monyet, pemakain akan berubah. aku dah tak nak pakai baju budak-budak kecik lagi. aku nak pakai baju brand-brand. kamu semua tak macam tu ker? setiasa nak kemas dan nampak smart. aku tau mama aku mesti suka sangat kalau aku bawak lagi perangai tu sampai sekarang. haha. sorry mama, along berubah lagi. =D aku kurang memerhati tentang ape yang wanita sarungkan ketika mereka di alam kana-kanak. yang pastinya baju kurung dan baju rasmi sukan skolah serta seluar track akan menjadi pilihan. itu yang aku selalu bayangkan apabila melihat rakan-rakan wanita aku yang ber'dressing' sakan dengan tudung pusing-pusing sekarang. mesti dulu-dulu die macam tu kan. meningkat ke alam sedikit menghampiri remaja. cara pemakaian bertukar lagi. dulu aku di hantui pengaruh artis barat. sungguh kecil pemikiran aku. ingin menjadi eminem konon nya. haha. berbaju besar ala-ala baju crocodile papa aku dan jeans baggy yang boleh sumbat 3 kaki member aku. sangat bodoh. tapi aku tau kamu semua pun ade berfikiran seperti itu bukan? beralih ke arah remaja. aku agak slow sedikit dengan pengaruh trend sekarang. hanya tahu tampil simple dan kadang-kadang selekeh. bagaimana dengan korunk?

sekarang kalau jalan-jalan kat kL, perghh!! best je korunk usha awek lalu lalang. semua jenis ada, dari yang tutup lingkup semua sampai adela yang berseurat dua benang. dulu aku ade jugak lepak sensorunk kat klcc, bukit bintang, semua tempat anak muda yang macam aku selalu lepak. aku duduk lepas tu aku pakai shade sambil minum-minum dan hembus asap, kejer aku tengok je gelagat orunk. aku perasan awek la, kalau lalu depan jantan-jantan. ader setengah yang macam buat bodoh je pura-pura tengok kat laen. ade yang lalu tu sambil nak menunjuk aset yang ade. bila dah kena suwit dengan bunyi tikus tupai mula la nak marah-marah. hahaha. wanita, tak boleh nak salah kan dorunk jugak kan. dah set lawa-lawa nak keluar jenjalan dengan member-member, rambut dah mahal semua, baju dah ketat-ketat mestilah nak suruh orunk tengok. kalau tak nak kena suwit korunk pakai la macam tu masuk jungle tracking sensorunk. haha. warga pembaca, korunk jangan sakit hati plak. aku tak tuju kat sape-sape pun. kalau sakit hati, dah jangan masuk lagi. aku tulis ni saje-saje je.

by the way. korunk pembaca yang dari timur. kat atas tadi aku ader perkenalkan asal usul aku. ni la sebab nya.member aku ader cakap kat aku hal ni masa aku balik terengganu hari tu masa cuti sem. korunk penah tak terkena macam ni. kalau korunk pakai barang branded pun, orunk tetap akan cakap korunk beli kat siam, tiruan, klon sebab ko duduk kat pantai timur. kalau pun orunk duk kL ade jer pakai yang tiruan, beli kat petaling street, uptown, pasar malam lagi banyak kot tapi sebab die duk kL dan tau mengenakan pakaian, orunk akan tetap cakap dia beli butik. korunk bersusah payah simpan duit then pergi beli kat butik ni mati-mati kena kutuk kat belakang cakap pakai barang tiruan.. korunk rase korunk beli barang yang branded tu sebab ape? nak suruh orunk tengok ker nak rase selesa? hal macam ni slalu je jadi kat lelaki.

bagi wanita. lain plak cerita. korunk pakai tiruan ker original ker butik tak butik ker, tetap lelaki pandang terbeliak biji mata tersembur darah ikot hidung kalau dah pandai dressing. tapi tak semua plak laki macam tu. even korunk pakai jeans "guess" yang ade cop bapak besar kat bontot. lelaki bukan heran pun. even ade setengah yang tahu takdernya "guess" nak keluarkan cop sebesar alah macam tu untuk seluar dorunk. kuasa wanita!! tapi ape pulak pandangan korunk satu jantina. maksud aku antara wanita dengan wanita? aper korunk akan cakap jugak yang si polan-polan ni poyo jer lebih atau 'huhh!' bergayanya dia, sama seperti yang aku tahu jantina si lelaki akan berkata??

=D

6 comments:

Maira Adreanna said...

hahaha .cool sia entri neh. well pemakaian skunk mmg tapat dijangka. mcm aku, ape aku rase aku nak pakai, aku pakai lah. macam aku kisah ape orang nak kate. hahaha. tapi klu kua memang aku liar jew tgk baju minah ni brand ape, mamat ni pakai brand ape. ehh jeans dia guess siott, beg dia prada doww. normal lah tu. memerhati itu sgt best. dan aku takesah sgt lah kalau aku pakai baju branded then org ckp baju aku beli pasar malam. well aku ade jugak beli baju bundle which sgt lawa. takesah la brand atau tak asal lawa .yang penting jgn smpai sbb nak trendy, nak orang pandang kite hott, kite jadi seseorang yg bukan diri kite. be ourself sudeyy. kebetulan menyentuh isu brand nih, aku nak jelaskan psl caption aku kat myspace. psl aku nak lelaki pakai topman. actually tuh saje aku perli headline gf aku la wehh.sebab gf aku post headline perlu kah pilih lelaki topman? ko kemaen cmmt ngn penuh serius kan hee :)

p/s: aku dah muak siot tgk lelaki pakai topman v-neck plain mcm2 kaler tuh. ngeee entah ape kene mngena ngn entri ni hahaha.

quen said...

hahaha..
first time aku dapat cmmnt yang begitue bersemangat..hahaha..
mmg betol..best aper memerhati..
bundle mmg best..baju rare tu..
dan jangan sampai kita papa kedana cbb nak bergaya..makan biar cukup weyh!!

ko jangan muak ngan aku dah la..
aku pown pakai topman juge..
=P

redsya said...

hahaha..
brand tuh x penting.
yg penting pandai besetyle.
tp dresup tuh bepade2 la.
adeke sanggup pki jeans cop "guess" di bontot..adoi.
:)

chah~ said...
This comment has been removed by the author.
chah~ said...

hoho.. bile aku bace entri nih.. aku tingat kat quen pada satu ketika dulu.. pkai baju besar.. seluar pun besar sampai nk terlondeh nmpak boxer.. dan aku juga pnah knal quen yg x tau berfesyen sblum bmula nya trend pkaian besar2 nih... masa awal2 form 1 dulu.. aku rase baju rocky one pun ko hentam time tu.. bukan ko sorang jer... rmai lagi..

quen said...

hahaha..
aku sememang nya sebegitu..
ko sebagai pemerhati aku..
tentu ko tau..hahaha..mcm mana la aku time aku awal2 form 1 dulu..
dan mcm mana plak aku time sekolah rendah..??

dowh..aku tak sanggup nak bayang kan..
mama mane album lama..along nak tengok!!