Monday, January 5, 2009

ape korunk peduli

hari ini. aku rasa bosan. nak packing baju takde selera. nak makan takde mood. haha. sekarang tengah tunggu bibik lipat baju sampai siap, then aku ambik baju yang dah lipat masuk dalam bag terus. esok dah nak balik untuk mulakan sem baru. rumah sewa enviroment baru. nak kena adapt lagi. aku rasa aku boleh kot sebab aku ni jenis tak kesah. aku layan kan ajer. orunk tak leh blah dengan aku, tak aku ko yang kena blah la kan. ko leh masok dengan aku, aku pun bertindak sama la. hidup ni tak susah pun sebenarnya. kita je kadang-kadang suka belit-belit. benda alah siket je saja nak besar-besar.

mungkin lepas ni aku dah susah siket nak update blog ni. rumah sewa baru ni aku tak tahu lagi ader connection ke tak. kalau ader conok la!! kalau takder aku senyap je la. currently mood aku tak sure. tapi aku tengah happy la sekarang ni. haha. thanx to my sweetheart for all the joy and the blooming feeling stuck in my heart. i love u lebih-lebih la. tuuuuuttt. dah terlebih dah. nanti malam lusa kita lepak sensama erh. rindu sama senyum sinis, perlian halus, sepak terajang u sayang. owh am i a sweet talker just like what she said to me? but it just come out deeply from my bottom shiny heart. ahakz.

tadi. baru je kejap tadi. aku hantar adik aku masuk hostel. dah besar-besar dah semua. die masuk sekolah agama sementara tunggu MRSM tapi tak sure lagi dapat ke tak. aku ade ambil beberapa shot ketika berada di dorm die. aku tengok muka die macam sedih je. tapi aku tau, die bukan sedih sangat nak tinggal family. die sedeyh tinggal PS2 die. ahaha. aku paham sangat dah, tapi mungkin ada sedikit tersentuh hati die tadi apabila kteorunk tinggal die terus. masa tu semua pelajar perlu hadir ke surau untuk solat, so papa cakap this is good bye amzar. die senyap je, then terus pegi surau. so papa cakap kite balik la masa ni sebab nanti kalau ade babak perpisahan tentu perasaan sedih akan timbul. so kteorunk cabut la. papa, mama, aku dan technician papa. by the way technician tu datang sebab nak betul kan locker amzar. weee!! so balik, aku lepak ngan mama tanpa papa dan technician nya. untuk pengetahuan semua, hostel adik aku tu 5 kilometer je dari rumah sebelah sekolah mama aku. hahaha. hari-hari boleh balik!


haha. dah penuh butterflies dah dalam perut ni..



papa. kejer die nak soal siasat budak je.


technician papa. datang tolong pasang locker si amzar ni.


take a look at this video.



ghee. he's a brave man. i watched this and i kept thinking, if only we could do something to stop those silly act of people. those campaign are all bullshit, totally a freaking fake liar!!
these photographers deserve so much respect and support, they risk their lives to make people see what happens and what they are doing to each other. plus the gas. i am not sure what kind of gas that they use, but it sure looked fucking hell hurting for me. can anyone explain to me, what just happen to human kind right now? are we like reversing the time and head back to era of the dinosaur?

p/s : korunk perang la sampai mati. yang menang akan mati juge. yang kalah dah sah-sah mati awal.

3 comments:

aliaa said...

okeyh..
technician tu dtg semata2 nk pasangkan loker si amzar ke..??
hebat2..
haha..

quen said...

a'a..
giler kuasa tul papa aku...
hahaha..
mintak tolong actually..

Gades Manja said...

comel ko mase kecik,
"juruh" jer!
haha..